joi, 10 mai 2018

Consumul inteligent de sare, zahăr și grăsimi



Știm acel avertisment de la televizor, când în timpul pauzelor publicitare ni se recomandă să evităm excesul de sare, zahăr și grăsimi. Dacă nu suferim de o afecțiune ce ne obligă să reducem din cantitatea acestora sau dacă nu luptăm împotriva kilogramelor în plus, o luăm doar în glumă. Anii în care am consumat alimente nesănătoase mi-au adus, pentru o perioadă de 2 ani de zile, hipertensiune arterială și retenție de apă în zona membrelor inferioare. Asta m-a făcut să simt fiecare gram de sare în plus, lingură de ulei sau zahăr. Știam că nu sunt eu asta, trebuia să schimb ceva.

Sarea 

Am înlocuit sarea de masă cu sarea de mare. Este un produs natural, ce nu trece printr-o procesare complexă și astfel își păstrează mineralele esențiale. Putem vorbi și despre beneficiile consumului de sare de mare. Îmbunătățește memoria, fortifică sistemul imunitar, stimulează eliminarea toxinelor, reglează pH-ul, protejează sănătatea cardiovasculară. Dar, indiferent ce tip de sare folosim, excesul nu este binevenit. Când gătesc, prefer să pun doar în farfurie, exact cât este necesar. 

Zahărul 
Niciodată nu am fost o mare iubitoare a dulciurilor. Mi-a plăcut să gust din orice, uneori gustam prea mult, aveam preferințe, însă nu a fost o cauza principală a acumulării de kilograme nedorite. Cel puțin nu o făceam conștient, altfel, vă dați seama, în fiecare aliment se ascunde o cantitate bună de zahăr (ketchup, iaurt de fructe, cereale, băuturi neacidulate, etc).  Astăzi nu-mi place să văd cum cineva îl adaugă excesiv în ceai sau pregăteste o rețetă în care cantitatea de zahăr și grăsimi este mai mare decât celelalte îngrediente. Prefer să pregătesc ceva fără coacele, înlocuindu-l, spre exemplu, cu un pumn de curmale. Putem renunța la zahărul alb, rafinat și toxic, orientându-ne spre o miere de calitate sau zahăr brut
Pericolele consumul de zahăr rafinat le știm cu toții. Pierderea calciului, favorizarea apariției de carii dentare, deteliorarea ficatulului, sistemului digestiv, inimii, creierului, rinichiilor. Hrănește paraziții, bacteriile, virusurile și ciupercile. Declanșează creșterea în greutate și crește tensiunea arterială. 

Grăsimile
Avem nevoie de grăsimi, nu consider a fi bine să privăm organismul de beneficiile grăsimilor bune. Îmi place uleiul de cocos, îmi place uleiul de măsline presat la rece, cel de floarea-soarelui, avocado, susan, nucă. Alimente prăjite nu consum, doar ocazional, foarte rar, când mi se face poftă de ceva, însă am grijă să nu băltească în ulei, altfel mi-e imposibil să mânânc. În plus, dacă aș face asta des, m-aș simți foarte, foarte rău. Adaug în salate câteva picături, peste paste, peste pieptul de pui/peștele pus la cuptor și în prăjiturile vegane. Am găsit o rețetă interesantă ce conține ulei de cocos, nu necesită coacere, se face rapid și este un dulce super sănătos.



Mă simt foarte bine trăind echilibrat, cu toate că am împins spre acea extremă în care astăzi sunt obligată să fiu atentă, nu mai este o alegere. Cine poate spune că, atunci când a trecut efectul de moment, s-a simțit bine după o pungă de chipsuri prăjite, cu multă sare sau o sticlă de suc acidulat în care apa, zahărul și aromele fac totul ? Eu nu.

Voi cum ați simțit în organism efectele diminuării consumului de sare, zahăr și grăsimi ? ☺

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...